Couv Second Sex War

SIDSEL MEINECHE HANSEN – SECOND SEX WAR

Edited by Sidsel Meineche Hansen and Robert Leckie
2019
English edition

12 €

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[EN] This book orbits SECOND SEX WAR: a series of works by Sidsel Meineche Hansen addressing political and ethical questions arising from the use of digital bodies in contemporary visual culture and the means of production and distribution for these commodities. Realising that the same avatars are used across the pornographic, gaming and cultural industries, she investigates the working conditions and relationships that structure these fields. Through numerous essays and conversations, SECOND SEX WAR, the book, emphasises her collaborations with various practitioners (animator James Stringer, musician, DJ, and producer Nkisi, and writer Helena Vilalta) and the way they have inflected her practice. Media theorist Helen Hester (author of the Xenofeminist manifesto) reflects on the limitations of the porn industry and the use of female avatars. Artists collective Radclyffe Hall talks to photographer Phyllis Christopher about early lesbian erotica magazine in the 1980s. Linda Stupart compiles quotes by Sara Ahmed, Kathy Acker and Ursula K. Le Guin to consider what is radical sex today. Artist Hannah Black’s contribution, which opens the publication, reads like a manifesto for artists being crushed under the weight of current political circumstances.

[FR] Le livre SECOND SEX WAR conclut une série d’expositions de l’artiste Sidsel Meineche Hansen qui questionne le corps virtuel dans la culture visuelle actuelle, et ses modes de production et de distribution. La réalisation d’avatars, qui sont utilisés indifféremment dans l’industrie pornographique, du gaming ou dans la culture, pose de nombreuses questions éthiques et politiques, débattues dans cet ouvrage au fil des trois entretiens et des six essais qui le constituent. Sidsel Meineche Hansen s’entretient avec les différent.es praticien.nes avec lesquel.les elle a collaboré : l’autrice Helena Vilalta, la musicienne et DJ Nkisi et l’animateur 3D James Stringer. La théoricienne des médias Helen Hester (connue pour son Manifeste xénoféministe) s’intéresse à l’usage des avatars féminins dans l’industrie pornographique, tandis que Linda Stupart, citant Sara Ahmed, Kathy Acker and Ursula K. Le Guin, interroge ce que signifient les pratiques sexuelles radicales aujourd’hui. Le collectif d’artistes Radclyffe Hall partage son étude des magazines érotiques lesbiens des années 1980 avec la photographe Phyllis Christopher, tandis que la contribution de l’artiste Hannah Black, qui ouvre le livre, se donne comme un manifeste à l’usage des artistes qui tentent de se confronter au poids des circonstances politiques d’aujourd’hui.

Produced by Gasworks, London
Graphic design: Soraya Lutangu
Texts in English
500 copies
102 pages, 18 x 26 cm
ISBN: 978-2-918252-57-3